מנטור עסקי הוא אדם שמתאים לקדם עסקים במגוון של תחומים למסלול חיובי של צמיחה והתחדשות.
לא מעט בעלי עסקים מחפשים את כל הדרכים כדי לעקוף אתגרים, כאשר לפעמים הפתרון נמצא ממש ליד.
מנטור עסקי יוכל להביא עמו את הניסיון, הוותק והיכולות להוביל את בית העסק אל המסלול הנכון, עליכם רק לבחור את האדם המתאים לכם ולהתמסר לתהליך.
מנטור עסקי – כאן רואים תוצאות
לא כולם מבינים עד כמה העולם העסקי שונה מהעולם האישי והרבה בעלי עסקים מתקשים להפריד בין השניים.
עולם עסקי ועולם אישי יכולים להתקיים אחד ליד השני.
אך חשוב להפריד את המשמעויות, את המטרות והיעדים, והכי חשוב הוא להפריד את העולם הפיננסי כמובן.
עם כל ההפרדה הרצויה, אפשר גם לשלב בין שני העולמות ולגרום להם לעבוד טוב יותר.
תמיכה של משפחה, חברים קרובים ובני זוג מקדמים את העסק.
תמיכה יכולה לבוא באקט של המלצות ופרגונים, חשיפה ושיווק מפה לאוזן.
וגם בהמלצה על אנשי מקצוע חיצוניים שיכולים להרים את בית העסק כראוי.
לא אחת כשבעלי עסקים שומעים על המושג מנטור עסקי הם נרתעים מהמושג ‘מנטור’.
אך בפועל מנטור עסקי עושה את עבודתו של יועץ פיננסי מומלץ עם ערך נוסף.
הוא מכניס ערך קאוצ’ינג לתהליך ומביא את בית העסק גם לתוצאות, וגם מאפשר כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.
מיהו המנטור העסקי המתאים לכם?
נתחיל בהגדרה הראשונית של מיהו מנטור על מנת שבאמת תוכלו להבין מדוע לשכור שירות של מנטור עסקי יכולה לסייע לכם בלמידת התנהלות כלכלית נכונה לעסק.
מנטור עסקי משלב מגוון של עולמות תוכן בתהליך:
- נסיון מוכח מהעולם העסקי, ונסיון בניהול עסקים
- שנים של נסיון וידע בתחום הקאוצ’ינג
- ידע בעולם הייעוץ בין אם ייעוץ ניהולי, אסטרטגי, פיננסי ועסקי
- ניסיון בשיקום בתי עסק ובפיתוח עסקי
- ניסיון מעשי בניהול כוח אדם
מעבר לכך, כל מנטור עסקי שתשכרו יביא איתו אלמנטים שלא לומדים באף מקום, פרט לנסיון.
איש מקצוע חיצוני שתביאו אל בית העסק יוכל לתת לכם תובנות שאפשר לקבל אך ורק מבחוץ ולא מתוך המערכת.
להבין את האישיות של בית העסק ושל הצוות, ללמוד את האתגרים ואת המכשולים ואז לראות את נקודות החוזקה והחולשות.
עם מנטורים עסקיים איכותיים וברמה גבוהה באמת תוכלו להגיע לצמיחה עסקית ואף אישית, ולקבל את כל הכלים להתמודדות ריאלית.
יש לכם מורה דרך עסקי
תהליך של מנטורינג עסקי כולל בתוכו מגוון של צדדים החל מייעוץ ניהולי, ייעוץ עסקי, ניהול כוח אדם, ייעוץ שיווקי ואף ייעוץ פיננסי.
תוכלו תמיד להביא מומחה לתכנון פיננסי אך לרוב, אותו מנטור שתשכרו מתמחה גם בפיננסי וחשוב שתוודאו זאת לפני חתימת הסכם התקשרות עמו.
הצעד הראשון שלכם יהיה בניית תכנית עסקית.
תכנית זו תתבסס על ניתוח השוק, הכרת קהל היעד, הכרת המתחרים ויצירת מסלולי שיווק.
מסלולי שיווק באים לידי ביטוי אופליין ואונליין.
גם כאן, אם אתם מעוניינים לחזק את התחום אפשר להביא יועצים עסקיים המתמחים בשיווק.
אך רצוי לבדוק האם המנטור העסקי שלכם לא עוסק בנושא ברמה המקצועית.
כל מנטור מתמחה בנושא אחר, וישנם מנטורים המתמחים בכלל הנושאים.
ההתאמה האישית כאן היא האלמנט החשוב ביותר.
הכלים שתרכשו בתהליך הם הכלים שיאפשרו לכם את מסלול הצמיחה וההצלחה ויהפכו אתכם מבית עסק שנמצא במצוקה לבית עסק מאוזן ומצליח.
ממש כמו תהליך מנטור אישי, אתם למדים דרך חדשה ומרגשת לחיים איכותיים יותר.
אל תוותרו על כימיה טובה
כל חברת ייעוץ עסקי המכבדת את עצמה יודעת, כימיה היא גורם משמעותי בתהליך.
כאשר יש לכם עם היועץ העסקי או המנטור העסקי כימיה טובה ללא ספק אתם בדרך הנכונה.
לא מעט מנהלים המסתייעים בשירותיו של מנטור עסקי נתמכים בחיבור הטוב ובכימיה החזקה.
אם אתם חוששים או מתלבטים, תמיד הסתמכו על המלצות, חוות דעת וביקורות.
אם אין בסביבתכם אנשים שאתם סומכים על דעתם תמיד ישנן פלטפורמות דיגיטליות המאפשרות לקבל חוות דעת, ואף בודקות את אמינותן.
תוכלו תמיד לשוחח עם לקוחות קודמים ולקוחות הווה, וכאמור, תנו מקום לתחושת הבטן שלכם.
לחיבור, לתחושת הבטן ולדעה האישית שלכם יש את המשקל הראוי לסיטואציה.
3 צעדים בסיסיים שעליכם לעשות לפני בחירת המנטור העסקי שלכם
בחירת יועץ פיננסי לעסקים או מנטור עסקי מחייבת אתכם לבחון מספר נקודות בסיסיות עליהן אפשר להסתמך:
רקע וניסיון
וודאו היטב מהו הרקע ומהו הניסיון של המנטור העסקי.
כבר בפגישה הראשונה בדקו את הנושא הזה ותוכלו לקבל אינדיקציה ראשונית עליה קל להסתמך.
ניהול עצמי
בדקו האם המנטור עצמו עסק בתחום בעצמו.
תוך כך, דעו כי אם כן הוא חייב להבין בתהליכים העסקיים באופן שאף מנטור אחר לא יבין. כי אין חכם כבעל ניסיון.
עדויות
עם הצלחות לא מתווכחים. בקשו לראות הצלחות מוכחות בתחום, והמלצות ממנהלים שעברו עמו כברת דרך.
יש לכך משמעות מאד גבוהה לבחירת האנשים שאתם עובדים עמם.
מה הכי חשוב לדעת
מעבר לכימיה, מעבר למקצועיות והרבה מעבר לכלים שאתם מקבלים להתמודדות במגוון של סיטואציות הדבר הכי חשוב שעליכם לבחון הוא את האמינות, השקיפות והביטחון.
אתם למעשה מכניסים גורם חיצוני אל תוך הבית העסקי שלכם, ואתם חייבים לדעת שהגורם החיצוני שאתם מכניסים ישמור עליכם, על הפרטיות שלכם ועל הסודיות.
צריכה להיות כאן הבנה הדדית, אמון הדדי, שקיפות מלאה ואגו בצד.
בסופו של דבר כל מה שאתם צריכים זה חברה מקצועית או אנשים מקצועיים שילוו אתכם באופן אישי ומקצועי מהרגע הראשון, ועד לרגע בו אתם כבר נמצאים במקום יציב יותר, ובדרך להצלחה.